Fenntarthatósági témahét a PMG-ben

Címkék: Általános hírek

Fenntarthatósági témahét a Siófoki Perczel Mór Gimnáziumban

 

 

A témahét megvalósítására 2018. április 23-27. között került sor.

Gimnáziumunk minden évfolyamának minden osztálya részt vett a programban kivétel a 9.C.

A megvalósításban 10 pedagógus működött közre (Eke K., Hollósy E., Marsóné P. K., Mizerák B., Naumann B., Németh K., Somogyi E., Szigeti A., Tenyei-Tóth A., Tóthné Z. Gy.).

 

Öt osztályban (9.N, 10.C, 10.N, 11.B, 12.N) 2-3 pedagógus is foglalkozott a témakörrel, így itt valóban projektről beszélhetünk, a többség azonban csak egy-egy programon vett részt.

 

Változatos programokat szerveztek a kollégák a fiataloknak:

 

1. Többen filmeket dolgoztattak fel pl.: Élj ökosan generációkon át- Újrahasznosítás, Spórolj a vízzel, Narancslé facsarva Brazíliából.

 

2. 5 osztály részt vett a hagyományosnak tekinthető egészségnevelési előadáson, melyet a Víz világnapjához kapcsolódóan a Védd természetesen! címmel szervezett Csík Erzsébet iskolai védőnő. Itt a Föld vízkészletéről és a felhasználási módokról hallhattak értékes információkat a diákok Koczorné Bódizs Anikó egészségnevelőtől. Különleges higiéniás technikákat ismerhettek meg a résztvevők Portugáliából és Japánból. A második részben Hollósy Eszter laborvezető a Vízlábnyomhoz kapcsolódóan készített vetített képes előadást.

 

3. A 10.N foglalkozott a legalaposabban és legsokoldalúbban a témakörrel: plakátokat készítettek az iskola közelében fellelhető fenntarthatósági bizonyítékokról, vízminőségi méréseket (nitrit, nitrát, foszfát, pH, vízkeménység) végeztek a Balaton, a Sió és a Cinege-patak vizéből, a Pfalzi-erdő mint bioszféra-rezervátum területén vizsgálták a fenntarthatóság hárompilléres modelljét, valamint Siófok középületeiről készítettek 2-3 fős csoportokban fotókat és beszámolókat (pontos helye, tervezője, építés éve, mai funkciója, története).

 

4. A 12.N Somogyi Erika kutatópedagógus projektjébe (PMG 75. évforduló, várostörténet, iskolatörténet) kapcsolódott be adatgyűjtéssel. Az érettségi vizsgákra készülve az érvelő fogalmazás témája ezen a héten a fogyasztói társadalom problémájához kapcsolódott.

 

5. Az országos fotópályázatra, „Nem térkép e táj” két tanuló pályázatát nyújtották be (Barna Szilvia 11.C –Kálmán Imre Emlékház, Varga Dorina 12.N- Víztorony).

 

6. A 11. évfolyam minden osztálya elkészítette a Siófok 50 keretében is felhasználható Siófok középületeit bemutató fotósorozatot és ismertetőt. A kiválasztott épületek között szerepelt a Vasútállomás, Járásbíróság, Krúdy Szakgimnázium, Víztorony, Szabadtéri Színpad stb.

 

7. A német két tannyelvű osztály 9. évfolyama a tudatos táplálkozásról, a tudatos fogyasztói magatartásról és a méltányos kereskedelemről beszélgetett részben a központi honlap ajánlotta óratervek felhasználásával.

 

8. A szerepjáték módszere is előkerült egy elképzelt Balaton-parti szálloda és szórakoztató központ építéséhez kapcsolódóan s a tömegturizmus vs. szelídturizmus témáját vitatechnikával dolgozták fel Eke Kornélia vezetésével a 9.N-ben.

 

9. A termelői piac és a szupermarketek témakörét (ökológia, társadalmi, gazdasági következményeit) két biológiatanár is kiemelte a diákokkal folytatott beszélgetésen.

 

10. Gyakorlati, manuális tevékenységet folytatott a 10.C, 11.C és a 11.N osztály, amikor a témahét keretében a közelgő középiskolai ballagásra többször felhasználható dekorációt készítettek.

 

11. A 10-12.N osztályokban a környezetvédelem is kiemelt témája volt a hétnek, különösen elgondolkodtató volt az e-autókról folytatott diskurzus német nyelven.

 

2018. június

 

A beszámolót készítette a program iskolai koordinátora: Tenyei-Tóth Angéla

 

 

Fennt..jpg