Diákcsere Bochumban

Címkék: Általános hírek

Június 6-tól 13-ig tizenheten a 11.n és a 9.n osztályból cserediákprogramon vettünk részt Bochumban. A Neues Gymnasium német diákjait már szeptemberben vendégül láttuk, akkor ők ismerkedtek a magyar oktatási rendszerrel Siófokon, és tekintettek bele egy picit a magyarországi életünkbe.

Szerda reggel 8 órakor szállt le a repülőgépünk Dortmundban. Az ottani „családjaink” már vártak ránk, hazamentünk, pihentünk kicsit, majd közös városnézés következett. Csütörtök reggel a bochumi partnergimnáziumban látogattunk néhány órát, délután pedig Hattingen kisvárosa következett, amelynek vártornyából a Ruhr folyó környékére láttunk.

Pénteken Kölnben és Bonnban jártunk. A rossz idő ellenére megnéztük a híres kölni dómot, majd vonattal utaztunk a régi fővárosba. Itt egy Németország második világháború utáni történetét bemutató múzeumot tekintettünk meg, és nagyon örültünk, mert szinte teljesen megértettük a német nyelvű tárlatvezetést.

A hétvégét a vendéglátó családokkal töltöttük: volt, aki grillezéssel, mások állatkert-látogatással ütötték el az időt. Hétfőn aztán ismét órákon vettünk részt, majd kikapcsolódásképpen elmentünk shoppingolni a Bochum szélén található Ruhr-parkba.

Kora este grillparti várt bennünket az iskola udvarán: a német fiatalok sütötték nekünk a finom falatokat. Vendégszeretetüket úgy háláltuk meg, hogy átvállaltuk a rendrakási feladatokat.

Utolsó nap fáradtságunk ellenére boldogan vágtunk neki Münster lélegzetelállítóan szép történelmi belvárosának. Feltűnő volt, hogy itt az emberek többsége kerékpárral közlekedett. Kaptunk egy kis szabadidőt, amely alatt lesétáltunk az Aa-tóhoz is. Később a város múzeumában a harmincéves háborút lezáró vesztfáliai békeszerződés jelentőségéről hallgattuk meg egy előadást. Aznap este már kellett is csomagolnunk, és egy utolsót beszélgettünk a családjainkkal. Az utolsó napon közösen reggeliztünk az iskolában, majd elindultunk Eindhovenbe, innen indult haza a repülőnk. Este 10 körül fáradtan és egy kicsit megkönnyebbülve, de sok élménnyel gazdagodva értünk Siófokra.

A kint eltöltött egy hét nagyon hasznos volt a nyelvtudásunk fejlődése szempontjából is. Jó érzéssel töltött el bennünket, hogy gond nélkül érvényesülni tudtunk egy idegen országban. A kirándulás óta azt is el tudjuk képzelni, hogy az érettségi után akár német nyelvterületen is folytathatjuk a tanulmányainkat. Minden két tannyelvű osztályba járó diáknak érdemes lenne részt vennie egy hasonló programban.

Papp Ádám Frigyes 9.n, Holovits Emőke 9.n, Fehérvári Anna 9.n, Kovács Balázs 11.n

IMG_3004.JPGIMG_3005.jpgIMG_3079.jpgIMG_3119.jpgIMG_3157.JPGIMG_3170.jpgIMG_3307.jpgIMG_3504.JPGIMG_3505.JPGIMG_3506.JPGIMG_3510.JPGIMG_3511.JPGIMG_3512.JPGIMG_3513.JPG