Bochumi élménybeszámoló

Címkék: Általános hírek

2018. szeptember 29. és október 7. között a 11. n osztály egy hetet töltött Bochumban: azok a német diákok fogadtak ezúttal minket, akik szeptember elején Siófokon nálunk vendégeskedtek.

A Németországban töltött idő nagyon eseménydús volt. Néhányunk számára már maga az utazás is izgalmat jelentett, hiszen sokan most utaztak először repülővel. Kölnben sajnos nem tudtunk az eredeti programhoz igazodni, mert több tüntetést is bejelentettek, ezért ezt a kirándulást keddre halasztottuk. Útközben megálltunk Düsseldorfban, és kicsit széjjelnéztünk a városközpontban. Aztán vonattal mentünk tovább, és a pályaudvaron már vártak ránk a cserepartnereink és a szülők. Még aznap este az egyik német fiúnál házibulit tartottak a tiszteletünkre. Vasárnap mindenki a családjánál maradt, kirándult, megismerkedett a családtagokkal és barátokkal. Hétfőn iskolába mentünk a német barátainkkal együtt, 6 órán vettünk részt. Ez nagyon érdekes volt, mert a német iskolarendszer nagyon különbözik a magyar oktatástól. Az iskolaépület nagyon modern, jól felszerelt, de kicsit barátságtalan, mert nincsen a falakon semmilyen dekoráció. Az órákon a diákok sokszor hozzászólnak, közvetlenebb módon, bátrabban mondják el a véleményüket, mint a magyar iskolákban. Délután is együtt maradtunk, közösen bowlingozni mentünk. Kedden busszal kirándultunk Bonnba, ahol egy nagyon érdekes múzeumot, a Haus der Geschichte-t néztük meg. Délután átutaztunk Kölnbe, és itt a 4711 Parfüm Múzeumban részt vettünk egy parfümkészítő tanfolyamon. A szerda, október 3. a német egység napja, nemzeti ünnep, ezért nem volt iskola. Néhányan a családjukkal elutaztak Amszterdamba, mások kirándultak vagy otthon töltötték az időt. Csütörtökön ismét iskolai nap volt, amikor újra beültünk a cserediákokkal együtt az órákra. A tanítás nem mindig volt érdekes, láttunk unalmas órákat is. Délután vendégül láttak minket a francia cserediákokkal együtt a német diákok és szüleik: tipikus német ételeket és süteményeket kóstolhattunk meg, emellett frissen sütöttek gofrit és fehér kolbászt. Pénteken ismét kirándulni mentünk: Hagenben egy falumúzeumot tekintettünk meg. Az idő nagyon szép napos volt, a falumúzeumban vettünk frissen sült kenyeret, és helyben főzött sört. Délután átutaztunk Solingenbe, és megnéztük a Schlossburgot, itt nagyon érdekesen beszélt nekünk az idegenvezető a várkastély történetéről. A hegyről libegővel mentünk le a faluba, majd vissza a várba. Aznap este néhányan közülünk focimeccsre mentek, Bochum ellen Bielefeld játszott, és a hazai csapat győzött. A szombat ismét családi nap volt, majdnem mindenki vidámparkba ment, az ún. Movieparkba, ahol életünk eddigi legjobb és legveszélyesebb hullámvasútjára ültünk fel. A szórakozást kicsit zavarta, hogy nagyon sokan voltak, és néha egy óráig is sorban álltunk. Este sokan megint bulizni mentek, de szerencsére másnap reggel mindenki időben fel tudott kelni. Negyed tízkor találkoztunk a pályaudvaron, és itt búcsúztunk el a cserediákoktól, szülőktől és tanároktól. Sokan megígérték egymásnak, hogy még a nyáron találkoznak, és tartják a kapcsolatot egymással. Vasárnap útközben még lementünk Düsseldorfban a Rajna-partra, és sétáltunk egyet a Königsallee-n. Aztán este egy óra késéssel startolt a gépünk, és végül éjfélkor érkeztünk meg Siófokra. Nagyon fáradtak voltunk, de hatalmas élmény jelentett számunkra ez az utazás, és nagyon sokat tanultunk mind a vendégfogadás, mind a németországi utunk alatt.

11. n

IMG_20180929_163211.jpgIMG_20181002_141513.jpgIMG_20181002_155747.jpgIMG_20181004_105900.jpgIMG_20181004_161816.jpg