A Deutsch + Ich videoverseny győzteseinek berlini útja

Címkék: Általános hírek

A Deutsch + Ich? videoversenyen elért eredményünk jutalmául egy háromnapos berlini utat tudtunk magunkénak.

Az utazást sikerült gyorsan és problémamentesen megszervezni a Goethe Institut vezetőségének segítségével. Ezek után hatalmas érdeklődéssel, de annál is nagyobb izgalommal vártuk a március 21-ei reggelt, amikor útnak indultunk Siófokról a fővárosba. Miután repülőgépünkön elfoglaltuk helyünket, kezdetét vette a várva várt kaland.
Mikor megérkeztünk Berlin Schönefeld reptérre, azonnal szívélyes fogadtatásban volt részünk, hiszen a Goethe Institut képviselője, Sophie Lemke, már várt minket. Szobáinkat a szálláson elfoglalva, útra készen álltunk a berlini városnéző körútra. Erre három nap állt rendelkezésünkre, melyeket igyekeztünk tartalmasan eltölteni. Elsőként az Alexanderplatzra vezetett utunk, melynek végállomása a Berlini Dóm volt. A következő napot a berlini fal emlékművénél kezdtük, ahol átérezhettük az akkori háborús viszonyokat. Ezután egy szellemes feladatlapot kaptunk, melynek megoldásához magunknak kellett egy városrészt felfedezni. Miután sikeresen megbirkóztunk a feladatokkal, a Museuminsel Berlin felé vettük az irányt. Idő szűkében csak egy múzeumlátogatásra volt lehetőségünk, mely a Pergamonmuseum, és a hozzá tartozó panoráma kilátó volt. Aznap este szabad program keretei között elmentünk egy közeli moziba, ahol az Iron Sky második részét néztük meg. A harmadik napon a charlottenburgi kastélyban és annak parkjában kezdtünk. A következő állomás a híres East Side Gallery volt, szókimondó festményei rendkívüli élményt nyújtottak. A napot egy városnéző hajóúttal folytattuk a Spree folyón, amely által betekintést nyerhettünk Berlin szívébe. Végső állomásként a brandenburgi kaput és Reichstag-kupolát tekinthettük meg.
Ellátásunk kifogástalan volt, minden reggelünk svédasztalos étkezéssel kezdődött, emellett az ebédre és a vacsorára is impozáns éttermekben került sor. Fantasztikus élményekkel gazdagodtunk utazásunk során, és bátran kijelenthetjük, hogy örök emlékekre sikerült szert tennünk.
Ezúton is szeretnénk kifejezni hálánkat a Goethe Institutnak és a Deutsch.Karriere.Erfolg kezdeményezésnek.

Huber Péter – Mészáros Ádám – Siklósi Dominika (12.n)

DSC00061.JPGDSC00082.JPGDSC00100.JPGDSC00104.JPGDSC00206.JPGDSC00281.JPGDSC00312.JPG